lundi 17 janvier 2011

Kahlua cupcakes


Et voici ma dernière création du livre de Julie Hasson pour le challenge des 125 best cupcakes: le cupcake au Kahlua à la page 80.

Très bon, le gâteau a une belle consistance, très moelleux. Je l'ai glacé avec mon glaçage à base de fromage à la crème auquel j'ai ajouté une cuillère à soupe d'une sauce à la liqueur de chocolat et cappuccino.

Pour la recette, visiter le site de Sans Oeufs SVP. Comme Maman Tyna, j'ai diminué le sucre, mais j'ai aussi omis le café parce que mes petits gourmands aiment moins.

Et pour voir les photos des autres participantes du challenge, visiter le site de l'Amoureuse des Desserts.

*********

My recent creation for the challenge. An excellent cupcake recipe from Julie Hasson's book (125 Best Cupcake recipes), the Kalhua cupcake on page 80.

An excellent cake, very moist, the Kahlua is not overwhelming. From the original recipe, I reduce the sugar to 2/3 of cup and I didn't use coffee. I iced the cupcake with my cream cheese icing to which I added 1 tbsp of Chocolate and Cappuccino Liqueur.

For the recipe (in French) visit "Sans Oeufs SVP". If you want the recipe in English, you can send me a message and I'll send it to you.

For more pictures of the cupcake, visit l'Amoureuse des Desserts.

3 commentaires:

  1. De toute beauté, j'adore les caissettes et la rosette de glaçage est la touche parfaite!

    RépondreSupprimer
  2. Merci maman Tyna! :o) J'ai fait une provision de ces caissettes avant de quitter l'Angleterre. Je les adore, j'en ai de toutes les couleurs! :o)

    RépondreSupprimer
  3. Madame la Frisée,

    These were some of the most delightful cupcakes I have ever tasted. Your icing was perfectly airy, the cake wonderfully moist with a very delicate crumb and perfectly balanced in the ratio of sweetness to coffee flavour. Outstanding job on creating the cupcake and photographing it. I only wish your readers could taste how truly amazing your abilities are. ~ Best Wishes 1 of 4 J’s

    RépondreSupprimer